(警告:這部PV有血有肉有變態  包羅萬象的十八禁不能接受的請看純字幕的那一個!!!)

 

 

(s)AINT
聖人

Marilyn Manson 



I don't care if your world is ending today

Because I wasn't invited to it anyway

You said I tasted famous so I drew you a heart

But now I'm not an artist I'm a fucking work of art

我完全不在意你的世界是否在今天完蛋
反正我從來沒受邀到那裏去
你說我嚐起來極好所以我畫了顆心給你
但我此刻我不是個藝術家而是個天殺的藝術品


I've got an F and a C and I got a K too

And the only thing that's missing is a bitch like u

我有F和C 也拿到一個K了
唯一缺少的就是個像你這樣的婊子



You wanted perfect

You got your perfect

But now I'm too perfect for someone like you

你渴望完美
而你也得到他了
但現在對你來說我恐怕太過完美



I was a dandy in your ghetto with a snow white smile

And you'll never be as perfect whatever you do

我是你下賤的生命中 帶抹雪白微笑的貴族
可惜不管你再怎麼做都無法變得高貴如我


What's my name? What's my name?

Ah-ah, Ah-ah

Hold the S because I am an ain't

噢你問我的名字?我的名字?
啊啊
別把我冠上聖人的頭銜吧 因為我什麼都不是



What's my name? What's my name?

Ah-ah, Ah-ah

Hold the S because I am an ain't

叫我的名字啊?我叫什麼?

砍去聖人的頭吧 我不過是個人渣


Ah-ah, Ah-ah

Ah-ah, Ah-ah





I am bone top, a deaths head, on a mop stick

You infected me took diamonds, I took all your shit

Your sell-by-date expired so you had to be sold

I'm a suffer-genius and a vivi sex symbol

我是個白癡 一顆插在拖把柄上的死神頭顱
你弄髒我 搶走所有我高貴情操 扔給我你屎一般的廢物
你是個過期的賤貨所以該被拋售
而我是個受迫的天才 鮮明的性慾象徵



You wanted perfect

You got your perfect

Now I'm too perfect for someone like you

你渴望完美
而你也得到他了
但現在對你來說我恐怕太過完美



I was a dandy in your ghetto with a snow white smile

But you'll never be as perfect whatever you do

我是你下賤的生命中 帶抹雪白微笑的貴族
可惜不管你怎麼做都無法變得高貴如我




What's my name? What's my name?

Ah-ah, Ah-ah

Hold the S because I am an ain't

噢你問我的名字?我的名字?

別把我冠上聖人的頭銜吧 因為我什麼都不是



What's my name? What's my name?

Ah-ah, Ah-ah

Hold the S because I am an ain't

我叫什麼名字?我叫什麼?

砍去聖人的頭吧 我不過是個人渣



Ah-ah, Ah-ah

Ah-ah, Ah-ah





I got an F and a C, and I got a K too

And the only thing that's missing is u

我有F和C 也拿到一個K了
唯一缺少的就是你啊



I got an F and a C, and I got a K too

And the only thing that's missing is a bitch like u

我有F和C 也拿到一個K了
唯一缺少的就是個像你這樣的婊子



I got an F and a C, and I got a K too

And the only thing that's missing is a bitch like u

我有F和C 也拿到一個K了
唯一缺少的就是個像你這樣的婊子



I am the penny in the ghetto with a snow white smile

Super ego-bitch, I've been evil a while

我是你卑微的貧民窟內閃亮的硬幣
妄自尊大的賤貨 我會是你永遠的災厄



I am a dandy in the ghetto with a snow white smile

Super ego-bitch, I've been evil a while

我是你下賤的生命中 帶抹雪白微笑的貴族
妄自尊大的賤貨 我會是你永遠的災厄



What's my name? What's my name?

Ah-ah, Ah-ah

Hold the S because I am an ain't

噢你問我的名字?我的名字?
啊啊
別把我冠上聖人的頭銜吧 因為我什麼都不是



What's my name? What's my name?

Ah-ah, Ah-ah

Hold the S because I am an ain't

叫我的名字啊?我叫什麼?

砍去聖人的頭吧 我不過是個人渣



What's my name? What's my name?

Ah-ah, Ah-ah

Hold the S because I am an ain't

噢你問我的名字?我的名字?
啊啊
別把我冠上聖人的頭銜吧 因為我什麼都不是



What's my name? What's my name?

Ah-ah, Ah-ah

Hold the S because I am an ain't

叫我的名字啊?我叫什麼?

砍去聖人的頭吧 我不過是個人渣

 

 

---------------------------------------------------------------------------

 

最近開始聽歐美那邊的搖滾。

然後毫不意外地愛上了邪教搖滾團 瑪莉蓮曼森 ((根本是我的吉他老師百我拉入罪惡淵藪)

癲狂的藝術家,骯髒至極的歌詞 弔詭的曲風 和視覺與道德衝擊的PV   無不具鮮明的風格,

不過真的有些衝擊實在太大看了會有點不適= =

 

再找機會詳細介紹他們吧:D



這首翻譯的聖人,個人覺得是非常諷刺的一首歌。

把Saint的S拿掉,剩下的a'int便可做  "Nothing"  解釋,

簡而言之就是個SM故事,S在M身上做下了記號(這跟我之前查過的BDSM((某種契約式的性關係)感覺有點關聯)

接著就是赤裸裸的欲求。

但總覺得在這首歌裡聽到了極端自負與自卑的聲音呢,

 

看看我吧看著我你問我叫做什麼名字那我跟你說了之後你記住了嗎呼喚我吧喊我的名字吧看看我看著我看著我看著我

 

 

恐懼著他人的不加理會感生憎惡,

藉由踐踏他人而狂喜地發覺了自我的定位。

 

 

 

瑪莉蓮曼森:D((?

 

 

 

 

 

 

 

THE END

 



arrow
arrow
    全站熱搜

    尹歌 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()